top of page

Všeobecné obchodní podmínky

I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1. Tyto „VOP“ živnostníka Terezy Novákové, se sídlem Vigantice 369, 75661 Vigantice, identifikační číslo: 22194100, příslušný úřad podle §71 odst.2 živnostenského zákona: Městský úřad Rožnov pod Radhoštěm (dále jen „Prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „Zákazník“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.lenio.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky www.lenio.cz (dále jen „webové rozhraní obchodu“).

2. Zbožím/výrobkem se rozumí movité věci dodávané Prodávajícím Zákazníkům nebo vyráběné a dodávané Prodávajícím Zákazníkům. Pro bližší přiblížení Prodávající uvádí, že Zbožím rozumí movité věci přeprodávané od třetích subjektů (např. difuzér aj.), výrobkem potom movité věci, které Prodávající sám vyrábí (ručně malované obrazy, ilustrace, kalendáře aj.). Službami se rozumí zejména vytváření personalizovaných obrazů, darkových balíčků aj. Prodávajícím.

3. Zákazníkem se pro účely těchto VOP rozumí příjemce Zboží/výrobků a/nebo Služeb vyráběných/dodávaných Prodávajícím, které získává od Prodávajícího za peněžní úplatu. Tyto VOP se vztahují výlučně na spotřebitele, jak jej definuje ust. § 419 OZ, tedy na každého člověka, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Prodávajícím nebo s ní jinak jedná. Tyto VOP se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit Zboží/výrobek a/nebo Službu od Společnosti, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání Zboží/výrobku v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

4. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v samostatné kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.

5. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 OZ. Kupní smlouva a VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

6. Znění VOP může Společnost měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění VOP.

II. UŽIVATELSKÝ ÚČET

1. Na základě registrace provedené na stránce e-shopu provozovaného Prodávajícím může Zákazník přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může Zákazník provádět objednávání Zboží/výrobku a/nebo Služeb (dále jen „uživatelský účet“). Zákazník může provádět objednávání Zboží/výrobku a/nebo Služeb též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

2. Při registraci v e-shopu Prodávajícího a při objednávání Zboží/výrobku a/nebo Služeb je Zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je Zákazník při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené Zákazníkem v uživatelském účtu a při objednávání Zboží/výrobku a/nebo Služeb jsou Prodávajícím považovány za správné.

3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu. Zákazník není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

4. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy Zákazník svůj uživatelský účet déle než 12 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy Zákazník poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).

5. Zákazník bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

III. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

1. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o Zboží/výrobcích a Službách, a to včetně uvedení jejich cen. Ceny jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Zobrazené ceny jsou po všech slevách a bonusech a jsou konečné. Tímto ustanovením není omezena možnost Prodávajícímu uzavřít se Zákazníkem kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

2. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním Zboží/výrobků. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním Zboží/výrobků uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je Zboží/výrobek doručován v rámci území České republiky a Slovenské republiky.

3. Za účelem objednání Zboží/výrobku a/nebo Služby vyplní Zákazník objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

  • objednávaném Zboží/výrobku a/nebo Službě (objednávané „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),

  • způsobu úhrady kupní ceny, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného Zboží/výrobku

  • nákladech spojených s dodáním Zboží/výrobku (dále společně jen jako „objednávka“).

4. Před zasláním objednávky Prodávajícímu je Zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost Zákazníka zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle Zákazník Prodávajícímu kliknutím na tlačítko „dokončit objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou Prodávajícímu považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení Zákazníkovi potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty Zákazníka uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa Zákazníka“).

5. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství Zboží/výrobku a/nebo Služby, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat Zákazníka o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

6. Smluvní vztah mezi Prodávajícím a Zákazníkem vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je Prodávajícím zasláno Zákazníkovi elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty Zákazníka.

7. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé Zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Zákazník sám.

8. Zákazník může uplatit Prodávajícím vydanou poukázku pouze v jedné objednávce, poukázky nelze slučovat v jedné objednávce najednou. Prodávající si vyhrazuje definovat speciální podmínky vztahující se ke konkrétní poukázce nad rámec VOP, ty jsou uvedeny na dané poukázce. 

IV. CENA ZBOŽÍ/VÝROBKU, SLUŽBY A PLATEBNÍ PODMÍNKY

1. Cenu Zboží/výrobku a případné náklady spojené s dodáním Zboží/výrobku dle kupní smlouvy může Zákazník uhradit Společnosti následujícími způsoby:

  • bezhotovostně převodem (platba předem) na účet Prodávajícího: Česká republika: 3189294017/3030 u Air bank a.s. Splatnost platby předem je do 5 pracovních dnů ode dne objednání – pokud nebude uhrazeno, objednávka bude stornována.

2. Cenu Služby dle kupní smlouvy může Zákazník uhradit Prodávajícímu následujícími způsoby:

  • bezhotovostně převodem (platba předem) na účet Prodávajícího: Česká republika: 3189294017/3030 u Air bank a.s. Splatnost platby předem je do 5 pracovních dnů ode dne objednání – pokud nebude uhrazeno, objednávka bude stornována.

3. Společně s kupní cenou je Zákazník povinen zaplatit Prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním Zboží/výrobku ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním Zboží/výrobku.

4. Společnost nepožaduje od Zákazníka zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčen bod 2 tohoto článku IV. ohledně povinnosti uhradit předem cenu Služby a dále bod 5. tohoto čl. IV. ohledně povinnosti uhradit kupní cenu předem.

5. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná předem.

6. V případě bezhotovostní platby je Zákazník povinen hradit kupní cenu Zboží/výrobku a/nebo Služby společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek Zákazníka uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet Prodávajícího.

7. Případné slevy z ceny Zboží/výrobku a/nebo Služby poskytnuté Prodávajícím Zákazníkovi nelze vzájemně kombinovat, s výjimkou slev, které se týkají Zboží/výrobku před ukončením exspirace.

8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví Prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy Zákazníkovi daňový doklad – fakturu. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví Prodávající Zákazníkovi po uhrazení ceny Zboží/výrobku a/nebo Služby. O vystavení faktury bude Zákazník informován e-mailem. V souladu s vyloučením jakýchkoliv následných změn objednávky Zákazníkem dle čl. III bodu 4. obchodních podmínek Prodávající rovněž vylučuje provedení takových pozdějších změn obsahu vystavené faktury k žádosti Zákazníka, v důsledku, kterých by obsah faktury odporoval obsahu kupní smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Zákazníkem k objednávce Zákazníka.

V. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY A VRÁCENÍ ZBOŽÍ/VÝROBKU ZAKOUPENÉHO DISTANČNÍM ZPŮSOBEM (PLATÍ POUZE V PŘÍPADĚ PRODEJE V E-SHOPU)

 1. Zákazník je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v těch případech, kdy mu to přiznává zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, konkrétně jeho ustanovení § 1829, a to ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí Zboží/výrobku Zákazníkem nebo jím určenou třetí osobou.

2. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí Zákazník o svém odstoupení od této smlouvy informovat Prodávajícího formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo e-mailem). Nemusí uvádět důvod, pro který odstupuje.

3.  Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od smlouvy, postačuje předat odstoupení od smlouvy v poslední den lhůty orgánu, který má povinnost jej doručit (provozovatel poštovních služeb) anebo jej i odeslat e-mailem na adresu info@lenio.cz

 VI. CENA ZBOŽÍ/VÝROBKU A PLATEBNÍ PODMÍNKY PŘI VRÁCENÍ ZBOŽÍ/VÝROBKU

1. Pokud Zákazník odstoupí od smlouvy dle tohoto odstavce Reklamačního řádu, vrátí mu Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy obdržela oznámení Zákazníka o odstoupení od smlouvy, všechny platby týkající se Zboží/výrobku, ohledně něhož Zákazník odstupuje od smlouvy, které od něj obdržela. Předpokladem vrácení peněz je vrácení Zboží/výrobku Zákazníkem. Vrácení plateb proběhne přednostně bezhotovostně na bankovní účet, který Zákazník uvedl. Společnost vrátí platbu až po obdržení vráceného Zboží/výrobku nebo prokáže-li Zákazník, že Zboží/výrobek Prodávajícímu odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.

2. Převzetí Zboží/výrobku – Zákazník je povinen Zboží/výrobek bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od této smlouvy, zaslat zpět na adresu uvedenou Prodávajícím. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud Zákazník odešle Zboží/výrobek zpět před uplynutím 14 dnů. Zákazník bere na vědomí, že vrácené Zboží/výrobky musí být kompletní – nepoškozené, neotevřené a zaslané tak, aby přepravou nedošlo k jejich poškození. Je-li vrácené Zboží/výrobek poškozen porušením povinnosti Zákazníka, je Prodávající oprávněn vůči Zákazníkovi uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty Zboží/výrobku a odečíst jej na vrácené částky.

3. Náklady spojené s vrácením Zboží/výrobků nese Zákazník.

4. Zákazník bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 OZ nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce Zboží/výrobku, který byl upraven podle přání Zákazníka nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce Zboží/výrobku, který podléhá rychlé zkáze, jakož i Zboží/výrobku, který byl po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce Zboží/výrobku v uzavřeném obalu, který Zákazník z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.

5. Je-li společně se Zbožím/výrobkem poskytnut Zákazníkovi dárek, je darovací smlouva mezi Prodávajícím a Zákazníkem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy Zákazníkem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a Zákazník je povinen spolu se Zbožím/výrobkem Společnosti vrátit i poskytnutý dárek.

VII. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ/VÝROBKU A SLUŽBY

1. Není-li ujednáno jinak, je Zboží/výrobek dodáván prostřednictvím České pošty nebo jiného smluvního dopravce Společnosti.

2. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku Zákazníka, nese Zákazník riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

3. Je-li Prodávající podle kupní smlouvy povinna dodat Zboží/výrobek na místo určené Zákazníkem v objednávce, je Zákazník povinen převzít Zboží/výrobek při dodání. Doba předání expedovaného Zboží/výrobku přepravci je 3-5 pracovních dnů od potvrzení objednávky nebo od uhrazení objednávky v případě platby online nebo předem, a to v závislosti na tom, zda je Zboží/výrobek skladem či nikoliv. Při nevyzvednutí zásilky si Prodávající může nárokovat úhradu dopravy.

4. V případě, že je z důvodů na straně Zákazníka nutno Zboží/výrobek doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je Zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním Zboží/výrobku, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

5. Náklady na poštovné jsou uvedeny zde s tím, že Prodávající upozorňuje, že se ceny dopravného mohou měnit v závislosti na změnách cen dopravců.

6. Náklady spojené s vrácením Zboží/výrobků nese Zákazník.

7. Uhrazením kupní ceny za Službu je Zákazníkovi zajištěno splnění Služby.

  VIII. DOPORUČENÍ SPOLEČNOSTI OHLEDNĚ SKLADOVÁNÍ ZBOŽÍ/VÝROBKŮ

1. Prodávající upozorňuje Zákazníky, že s ohledem na charakter Zboží/výrobků, které vyrábí/dodává, a to zejména ze skupiny kosmetiky a doplňků stravy, je nutno je též vhodným způsobem skladovat. Doporučená pravidla skladování jsou k nahlédnutí zde.

IX. BONUSY

1. Prodávající poskytne registrovanému Zákazníkovi z každého jeho nákupu uskutečněného v jejím e-shopu www.lenio.cz tzv. kredit, tj. 1 % z celkové částky jeho objednávky. Kredity se Zákazníkovi sčítají v účtu Zákazníka. Zákazník může kredity využít jako slevu k uhrazení části své objednávky v e-shopu Prodávajícího. Tento bonus platí pro objednávky učiněné od 11.22025. Na slevu není právní nárok.

X. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

1. Ve věci jakosti při převzetí Zboží/výrobku a práv z vadného plnění odkazuje Společnost na Reklamační řád pro spotřebitele, který je dostupný zde, a který je nedílnou součástí těchto VOP.

2. V případě nesouhlasu Zákazníka s výsledkem reklamace může se Zákazník obrátit na Českou obchodní inspekci, Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci, Živnostenský úřad, Celní úřad.

XI. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

1. Zákazník nabývá vlastnictví ke Zboží/výrobku zaplacením celé kupní ceny.

2. Prodávající není ve vztahu k Zákazníkovi vázána žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) OZ.

3. Mimosoudní vyřizování stížností Zákazníků zajišťuje Prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@lenio.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašle Prodávající na elektronickou adresu Zákazníka.

4. Zákazník tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 OZ.

XII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

1. Ochrana osobních údajů Zákazníka a jejich zpracování se řídí zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

2. Zákazník souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).

3. Zákazník souhlasí se zpracováním osobních údajů Prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a pro účely vedení uživatelského účtu. Nezvolí-li Zákazník jinou možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů Prodávajícím  také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy.

4. Zákazník bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat Prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.

5. Zpracováním osobních údajů Zákazníka může Prodávající pověřit třetí osobu jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících Zboží/výrobky nebudou osobní údaje Prodávajícím bez předchozího souhlasu Zákazníka předávány třetím osobám.

6. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem, nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.

7. Zákazník potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.

8. Požádá-li Zákazník o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu Prodávající povinný tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.

XIII. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ, UKLÁDÁNÍ COOKIES, ZÁKAZNICKÉ RECENZE

1. Zákazník odesláním objednávky souhlasí se zasíláním informací a obchodních sdělení Prodávajícího na elektronickou adresu Zákazníka, uvedenou v registraci.

2. Zákazník může Prodávajícímu sdělit, že chce ukončit zasílání obchodních sdělení.

3. Zákazník souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač Zákazníka, může Zákazník souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.

XIV. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či VOP vyžadují písemnou formu.

2. Kontaktní údaje Prodávajícího:

 

adresa pro doručování:

Tereza Nováková

Vigantice 369

756 64 Vigantice

Adresa elektronické pošty: info@lenio.cz

telefon: +420 703 132 329.

Tyto VOP nabývají účinnosti dnem 11.02.2025.

bottom of page